Kronoberg Runt

Tips på vad du kan se & göra i Kronoberg.

Bokhultet

Publicerad 2015-08-27 10:13:00 i Natur,

Människans bästa vän är ju hunden, sägs det. Därför tog jag en lånehund och begav mig ut i Bokhultet naturreservat i Växjö med hunden Elsa.

Här kan man finna en hällkista som är cirka 4 000 år gammal och andra uråldriga lämningar! Denna gång njöt jag bara att få vara inbäddad i bokskog och struntade i att söka upp alla lämningar som finns här, men jag återkommer med en fikakorg i höst tänkte jag.

             

Det finns mysiga promenadstråk att gå och bokens lövverk bildar ett grönt tak. Det är en lugn och fin plats, dock stör jag mig lite på billjudet (har ju vant mig vid tysta skogar nu...).

 

Sjöar finns det gott om och Elsa testade o bada, jag avstod dock

I det stora hela är det här en bra plats att besöka - så gör gärna det! 

 

 

 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Varför åka långt bort när vi kan upptäcka värden som finns nära? På denna blogg får du tips och ideér på vad man kan göra i länet. För dig som bor eller besöker Kronobergs län- För borta bra, men hemma bäst va?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela