Kronoberg Runt

Tips på vad du kan se & göra i Kronoberg.

Korrö- en gammal hantverksby

Publicerad 2015-07-08 11:42:00 i Allmänt, Hembygdsgårdar och gamla platser,

Jag och min familj besökte Korrö för ett litet tag sedan. En mysig pärla intill Ronnebyån. Denna gamla hantverksby från 1600-talet bjöd oss på en lugn halvdag med skogspromenad, god mat, kanotutflykt och glass intill Ronnebyån.

Platsen är liten men mysig och väl värt ett besök. Nu i juli kommer dessutom tempot att höjas en aning på denna lunga plats då Korrö Folkmusikfestival kommer att hållas 20- 26 juli. Jag kan inte tänka mig en bättre plats att lyssna på gamla och nya visor! 

 
Boende
På ön finns ett STF Hotell & Vandrarhem

Aktiviteter

Finns restaurang, café och kanotuthyrning m.m, för priser se hemsida

För alla?
De som gillar gamla bruksmiljöer och historia

Mer info och vägbeskrivning 
http://www.korro.se/


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Varför åka långt bort när vi kan upptäcka värden som finns nära? På denna blogg får du tips och ideér på vad man kan göra i länet. För dig som bor eller besöker Kronobergs län- För borta bra, men hemma bäst va?

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela